13:15

"- Ciesz się swoim ludzkim sercem, Feyro. Żałuj tych, którzy nie czują już nic."

Cześć Wszystkim! Ostatnio czytam bardziej lub mniej zobowiązujące historie, ale żadna nijak mnie nie porwała. Kiedy sięgnęłam po Dwór cierni i róż pani Maas mogłam się spodziewać, że książka przypadnie mi do gustu. Po pierwsze od zawsze mam słabość do bajkowych motywów w powieściach, a po drugie bardzo lubię inną serię autorki Szklany tron.

Pochłonęłam ją w parę godzin, dosłownie. W skrócie książka jest nawiązaniem do baśni o Pięknej i Bestii, główna bohaterka Feyra mieszka wraz z dwoma siostrami i ojcem w ubóstwie. Jest żywicielem rodziny i wie, że jeżeli nic nie upoluje to jej bliscy będą głodni. Podczas z jednej jej wypraw do lasu zabija wielkiego wilka, co jak okazuje się później było ogromnym błędem.

Lepiej umrzeć z uniesioną głową, niż płaszcząc się niczym nędzny robak.

Co do samej fabuły nie będę się rozpisywała dłużej. Mam wrażenie, że w tej książce działo się tak wiele, szczególnie w drugiej połowie, że nawet świeżo po przeczytaniu lektury nie potrafiłabym jej szczegółowo streścić. Maas jest dobra w kreowaniu świata, Dwór cierni i róż jest dobrym tego przykładem. Autorka opisuje świat, który jest nam kompletnie obcy, ale nie czujemy się wrzuceni na głęboką wodę. W Czasie żniw, kiedy świat różnił się od naszego sporo czasu zajęło mi aż zaczęłam rozumieć pewne rzeczy. Jeżeli chodzi o powieść Maas miałam wrażenie, że mimo licznych informacji nie tonę w nich.

To czego odrobinę się obawiałam, to to, że główna bohaterka Feyra, będzie podobna do Celaeny ze Szklanego tronu. Chodzi o to, że cała seria o losach Celaeny urzekła mnie tak bardzo dzięki temu jak silna była bohaterka. Mimo tego Feyra i Celaena różnią się od siebie, obie są silne, ale każda z nich w odrobinę inny sposób. Feyra dla mnie w powieści była Feyrą i naprawdę ją polubiłam. Miała w sobie odwagę i potrafiła się poświęcać co sprawiło, że chętnie śledziłam jej losy. Innych bohaterów również polubiłam chociażby za ich kreacje. Nie byli płascy, mieli w sobie coś więcej, kryła się w nich odrębna historia. Początkowo nie myślałam, że będę tak zainteresowana losami siostry Feyry, Nesty. Jest w niej coś co sprawia, że chciałabym ją poznać.

Wskazał brodą nóż.
– Jest twój. Tylko proszę, nie wbij mi go w plecy.

Co do wątku romantycznego, który pojawia się w Pięknej i Bestii w tej książce również taki znajdziemy. Właściwie nie musimy bardzo szukać, ponieważ na tej relacji opiera się cała historia. Początkowo Maas snuje historię uczucia i tego jak rozkwita, a dopiero druga połowa jest naszpikowana mnóstwem akcji. Bardzo płynnie przeskoczyłam z romansu do akcji, więc ten zabieg był jak najbardziej w porządku.

W tym momencie oczekuje na drugi tom, bardzo oczekuje! Jak na początku wspomniałam mam słabość do motywu bajek w książkach, ale to nic w porównaniu z tym jak uwielbiam mitologię! A
zalążki mitu o Persefonie pojawiają się już na ostatnich kartach powieści, jestem bardzo ciekawa jak autorka poprowadzi ten wątek!

Dwór cierni i róż czytało mi się szybko i przyjemnie. Zostałam wciągnięta w świat fae i teraz chcę więcej! Polecam książkę tym, których tak jak ja fascynuje świat baśni, ale nie tylko. Każdy kto lubi połączenie romansu i akcji moim zdaniem się nie zawiedzie!

Buziaki, Karina 

28 komentarzy:

  1. Jestem w trakcie czytania ,,Szklanego tronu''. Mam za sobą pierwszy tom, który ogroomnie mi się podobał. Na półce czeka już drugi. Czytałam trochę o Dworze... i z opinii innych ludzi wynika, że autorka przy pisaniu owej powieści bardzo się postarała. Jej styl podoba mi się, dlatego gdy skończę serię Szklany Tron, zabiorę się za zrecenzowaną przez Ciebie książkę!
    Pozdrawiam!http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! "Szklany tron" to seria naprawdę dobra i cieszę się, że autorka Dworem... udowodniła, że potrafi tworzyć więcej ciekawych historii:)

      Usuń
  2. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale może kiedyś nadrobię :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka stworzyła już dwa ciekawe światy także polecam zapoznanie się chociaż z jednym z nich :)

      Usuń
  3. Nie jestem fanką takich książkę, ale po lekturze Twojej recenzji może się skuszę :)

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii i chętnie to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Łii zadziałało, że wyświetla mi cię na blogerze uf <3 :D
    Na książkę mam ochotkę więc na pewno ją przeczytam kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wszystko działa :D Czekam na recenzję :D

      Usuń
  6. Ta książka podoba mi się zdecydowanie bardziej od Szklanego Tronu, chociaż główna bohaterka strasznie mnie irytowała z tą zagadką ( OD RAZU ZNAŁAM ODPOWIEDŹ!) Również zrecenzowałam tę książkę.
    Pozdrawiam, Aelin.



    https://posrodpolek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O TAK ROZUMIEM :D Ta zagadka była banalna, w sensie no naprawdę, jeszcze nie skończyłam jej czytać i wiedziałam o co chodzi :D

      Usuń
  7. O matko! Nie wiedziałam, że jest tam nawiązanie do mojej ukochanej bajki z dzieciństwa :o W takim razie koniecznie muszę ją nabyć!!

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam nawiązania do bajek, chociaż ja zawsze miałam słabość do Małej syrenki :D

      Usuń
  8. od dawna mam ją w planach, ale jakoś ciągle mam coś innego do przeczytania i o niej zapominam. uwielbiam Szklany Tron i cieszy mnie, że w tej powieści nie ma bohaterki podobnej do Celaeny. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celaena jest świetna i cieszę się, że autorka nie stworzyła podobnej bohaterki :)

      Usuń
  9. Pierwszy raz jestem na tym blogu i od razu wita mnie świetna recenzja najwyraźniej świetnej książki. "Dwór cierni i róż" wydaje się pozycją, która na pewno wpadłaby w moje gusta i mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją przeczytać.
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam na mojego bloga z recenzjami :)
    [planeta-recenzji.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, chętnie poznam Twoją opinię na temat tej książki:)

      Usuń
  10. Niedawno skończyłam "Szklany tron" i, niestety, trochę się zawiodłam :/ Chciałam go przeczytać przed "Dworem...", który dostałam na urodziny. Więc, prędzej czy później tę książkę przeczytam :D I pomimo mojego niezłego, ale także nie najlepszego pierwszego spotkania z Sarą J Maas, mam duże oczekiwania :)
    Pozdrawiam!
    www.lekturia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy tom Szklanego tronu osobiście mi się dłużył, tak tylko troszeczkę :D Po przeczytaniu późniejszych tomów przepadłam, więc polecam spróbować z kolejnymi częściami:)

      Usuń
  11. Ja zaczęłam i jakoś tak nie dałam rady, ale mam zamiar ponowić próbę... Może w next roku... :D
    Odpisałam ci u siebie a propos tatuażu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tam się strasznie szybko zeszło z książką :D A jeżeli chodzi o drugie podejścia w moim przypadku to marnie one wychodzą :D

      Usuń
  12. Nigdy nie miałam jeszcze styczności z żadną książką Sary J Maas, ale bardzo chętnie po którąś sięgnę.
    Słyszałam o nich wiele pozytywnych opinii, więc nie ma co zwlekać ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka jest teraz popularna i obie jej serię przypadły mi do gustu, jeżeli lubi się gatunek to myślę, że warto na nie zwrócić uwagę :)

      Usuń
  13. Ohohoho, książka już czeka na mnie parę miesięcy i w końcu musze się za nią zabrać, ponieważ uwielbiam Sarah J. Maas! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno przeczytam. Kupiłam ją jako prezent na zaległe urodziny mojej koleżanki i wiem, że jej się spodobała i mam nadzieję, że niebawem przeczyta kontynuację, a mi pożyczy bym i ja mogła poznać tę historię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książki Sary J. Maas podbiły moje serce i ja również nie mogę się doczekać wydania "Dworu Mgieł i Furii"! Chociaż, 3 i 4 część "Szklanego Tronu" nadal czekają na półce, więc może jakoś przeżyję do czasu jego wydania (mam nadzieję).

    Pozdrawiam, Seeker Of The Books

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do wyrażania swojej opinii!

Copyright © Moje perspektywy , Blogger